Kymin Liikuntakerho ry perustettiin 6.7.2021.

UPM Kymi ilmoitti 27.4.2021 lopettavansa Kymin kuntosalin ylläpidon 30.9.2021 mennessä. Kuntosali on ollut UPM Kymin palveluksessa olevien, heidän perheenjäsenien, sekä eläkeläisten aktiivisessa käytössä 20 vuotta. Kuntosalikäyntejä on kertynyt vuodessa 12750 kappaletta.

Sulkemispäätöksen jälkeen asiasta pidettiin kaikille avoin keskustelutilaisuus ammattiosastojen toimitalolla 31.5.2021. Kuntosali toimintaa pidettiin yhteisöllisesti tärkeänä, joten keskustelutilaisuudessa päätettiin perustaa yhdistys, joka voisi jatkaa kuntosalitoimintaa olemassa olevissa tiloissa. Tämän jälkeen UPM Kymi päätti luovuttaa nykyiset kuntosalilaitteet yhdistykselle ja yhdistys solmi tiloista vuokrasopimuksen UPM-kiinteistöjen kanssa.

Samaan aikaan Kouvolan kaupunki irtisanoi hoitosopimuksen Marskinkadun liikuntakentästä. Olemme solmineet myös vuokrasopimuksen liikuntakentästä UPM-metsän kanssa. Tulemme kehittämään ja monipuolistamaan kenttäalueen toimintoja.

Salin uusittu sisäänkäynti